Raision asiointipiste Olkkari antaa etäapua arjen haasteisiin puhelimitse

Raision Olkkarin palvelu laajeni tukipuhelinpalvelulla. Kuva: Ragip Önsoy.

RAISIO.

Raision asiointipiste Olkkari avasi 2.11. tukipuhelimen, josta saa neuvoa erilaisissa elämän tilanteissa. Numerosta voi kysyä apua esimerkiksi lomakkeiden täytössä tai saada keskusteluapua huoliin ja arjessa jaksamiseen.

Korona-aikana useat palvelut rajaavat turvallisuussyistä toimintaansa ja kasvokkain asiointi ei ole kaikille mahdollista. Asiakasjonot ja sitä myötä myös ongelmat saattavat kasaantua.

– Käytännön huolien lisäksi nykyaikana korostuvat yksinäisyys, epävarmuus, pelot ja ahdistus. Mieli saattaa olla apea ja näköalaton. Tukikeskustelu voi lisätä turvallisuuden ja toivon tunnetta sekä piristää mieltä, kertoo Olkkarin ohjaaja Susanne Peltola.

Yhteyden säilyttäminen kuntalaisiin on ensiarvoisen tärkeää ja sitä pyritään vaalimaan rajoituksista huolimatta. Tukipuhelimeen vastaa Olkkarin ohjaaja Susanne Peltolan lisäksi Raision Helmen ikäihmisten asiakasohjaaja Tyyne-Maria Malmström.

Asiointipiste Olkkari on avoinna normaalisti, joten apua saa myös paikan päällä.

Olkkarin tukipuhelin korona-aikana maanantaisin kello 9-12, torstaisin kello 12-15 ja perjantaisin kello 9-12, puhelinnumero 040 193 6228.