Kauppahalli on keskellä turkulaista arkea ja elämää 

Denisa Ruohomäki avasi ensimmäisen oman yrityksensä, kukkakauppa Bohemia Kukka Oy:n Kauppahallissa joulukuun alussa. 

TURKU

Turun Kauppahalli on todella perinteikäs kauppapaikka, joka on houkutellut turkulaisia ja Turussa vierailevia turisteja ostoksille vuodesta 1896.

Kauppahallin tarjonta on muuttunut merkittävästi vuosien varrella, mutta palveluissa on ollut myös pysyvyyttä.

Kalakauppa S. Wallin on ollut Kauppahallissa sen perustamisesta lähtien.

Yrityksemme on perustettu jo vuonna 1887 ja Kauppahalliin siirryimme heti, kun Kauppahalli aloitti toimintansa, kertoo S. Wallinin nykyinen toimitusjohtaja Jaakko Manelius.

Kalakauppa S. Wallin on pysynyt koko ajan samassa suvussa, Jaakko Manelius on viides sukupolvi yrityksen johdossa.

Siirtymistä pois Kauppahallista ei ole vakavasti edes harkittu.

Kauppahalli on ollut erittäin hyvä markkinapaikka meille – ja toki Kauppahalli on tärkeä myös turkulaisille asiakkaille, sillä onhan tämä aivan mahtava kauppapaikka, toteaa Manelius.

Manelius muistuttaa myös, että Kauppahalli ja siellä toimivat yritykset ovat kehittäneet toimintaansa ajan hengen mukaisesti.

Mekin olemme kehittäneet omaa toimintaamme jatkuvasti, jotta pysymme ajan hermolla ja asiakkaamme saavat toivomiaan palveluita ja tuotteita, kertoo Jaakko Manelius.

Kalakauppa S. Wallin on siis ollut Kauppahallissa 126 vuotta, kukkakauppa Bohemia sen sijaan vasta pari kuukautta.

Avasin ensimmäisen oman liikkeeni joulukuun alussa. Oma yritys ja nimenomaan tämä tila Kauppahallissa oli haaveeni jo pitkään, kertoo Bohemia Kukka Oy:n yrittäjä Denisa Ruohomäki.

Ruohomäki työskenteli Kauppahallissa Nurmi & Salosella, vastapäätä nykyistä oman yrityksensä toimitilaa.

Tämä tila oli tyhjillään ja ajattelin, että tähän voisi perustaa kukkakaupan. Päätin toteuttaa haaveeni ja sainkin liikkeeni auki sopivasti ennen joulusesonkia.

Tammikuu on ollut erittäin vauhdikkaan startin jälkeen rauhallisempaa, mutta se ei ole Ruohomäkeä haitannut.

Nyt on ollut aikaa rakennella erilaisia kukkakimppuja ja yrityksen nettisivuja.

Ja seuraava kova kukkasesonki on jo pian ovella – 14. helmikuuta.

Ystävänpäivä on kukka-alalla luonnollisesti kova sesonki, ja odotankin taas kaupan vilkastumista ennen Ystävänpäivää, pohti Denisa Ruohomäki.