TALOUS. Kauppakeskus Myllyn kävijämäärä nousi uuteen ennätykseen viime vuonna. Kävijöitä oli noin 5,7 miljoonaa ja kasvua yli kolme prosenttia vuoteen 2017 verrattuna. Myös myynti kasvoi lähes kaksi prosenttia noin 227 miljoonaan euroon, mikä on Myllyn historian suurin vuosimyynti.
Mylly nousi myynnillä mitattuna ensimmäistä kertaa alueen suurimmaksi kauppakeskukseksi. Mylly sai marraskuussa ensimmäisenä kauppakeskuksena Suomessa turvallisuussertifikaatin, ja lokakuussa Pohjoismaiden kauppakeskusyhdistys NCSC valitsi Mylly Trialin Suomen parhaaksi markkinointikampanjaksi.
– Myllyssä kävi viime vuoden aikana noin 180 000 asiakasta enemmän kuin vuonna 2017. Uskomme, että hyvä liike- ja palvelukokonaisuus, mielenkiintoiset tapahtumat sekä asiakkaiden kuunteluun ja turvallisuuteen panostaminen ovat tärkeimpiä tekijöitä vuoden 2018 menestykseen, kertoo kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Kati Kivimäki.
Ennätyksiä rikottiin erityisesti joulun ajan tapahtumissa. Joulunavauksessa kävijöitä oli yli yhdeksän prosenttia enemmän kuin viime vuonna. Myös Black Friday kiinnosti asiakkaita, ja kävijöitä oli noin viisi prosenttia enemmän kuin vuonna 2017. Koko viikonlopun aikana kävijämäärä kasvoi kuusi prosenttia yli 76 000 asiakkaaseen.
Hyvä kehitys kävijämäärissä näkyy myös myynnissä, joka kasvoi lähes 4 miljoonalla eurolla.
– Vuoden 2018 myynti, 227 miljoonaa euroa, on paras koko kauppakeskuksen historian aikana. Myllyn keskiostos on noin 40 euroa, joka on yksi parhaista suomalaisissa kauppakeskuksissa.