TURKU. Logomossa järjestettiin viime vuonna lähes 1200 tapahtumaa, joissa vieraili noin 346 000 kävijää. Kasvua tapahtumamäärässä oli edellisvuoteen verrattuna yli 15% Turun kaupunginteatterin muutosta huolimatta – suurimpina kesän Art Goes Logomo ja joulunajan Uuden Muotoilun Joulumarket, joka keräsi lähes 5000 kävijää.

– Tapahtumamäärä kertoo ennen kaikkea tilojen monipuolisuudesta. Talossa voidaan järjestää saman päivän aikana tai jopa yhtäaikaisesti useita erilaisia tapahtumia, Logomon toimitusjohtaja Päivi Rytsä kertoo.

Kaupunginteatterin jättämän aukon talon ohjelmistossa on paikannut uusi Teatro, joka sopii monenlaisiin tilaisuuksiin.

–Teatro on meille uudenlainen konsepti, jonka alla saadaan järjestettyä monipuolisia tapahtumia konserteista oopperaan. Tilat sopivat erinomaisesti myös yritystilaisuuksiin, Rytsä toteaa.

Myös Voice of Finland jatkaa tuttuun tapaan Logomossa.

Vuodelle 2018 Rytsä odottaa vähintään yhtä suurta tapahtumamäärää.

– Luvassa on huomattavia kansainvälisiä kongresseja sekä esimerkiksi kokoomuksen puoluekokous. Logomo onkin entistä selkeämmin yksi Suomen merkittävistä tapahtuma- ja kongressitaloista, hän sanoo.

Tapahtumien lisäksi Logomo tunnetaan Turussa etenkin luovien alojen yrityskeskittymänä. Talossa on 9000 neliötä toimistotilaa, joissa toimii noin 85 yritystä.

– Toimitilojen käyttöaste on tällä hetkellä 98 %, kertoo toimitilapäällikkö Kirsi Ranta.

– Positiivista on myös tämän vuoden aikana valmistuva uusi kevyen liikenteen silta, joka parantaa kulkuyhteyksiä ja kytkee Logomon entistä vahvemmin Turun keskustaan, Ranta muistuttaa.