Welcome to Turun Seutusanomat   Click to listen highlighted text! Welcome to Turun Seutusanomat
19.5 C
Turku

Satoja kirjoja selkokielellä

0
376

 

Vaski-kirjastojen valikoimasta löytyy satoja kirjoja selkokielellä. Selkokielistä luettavaa voi hakea osoitteesta vaski.finna.fi. Hakusanalla selkokirja löytyy yli 700 selkokielellä kirjoitettua kirjaa. Esimerkiksi Tove Janssonin kirja Muumipeikko ja näkymätön lapsi sisältää 5 tarinaa selkokielellä. Kirjan voi lainata Turun pääkirjastosta.

Vaski-kirjastoista löytyy lapsille ja nuorille selkokielellä kirjoitettuja kirjoja yli 300. Valikoimassa on esimerkiksi Karoliina Suomisen kirja Maailmanuskonnot. Myös Seija ja Juha Samelan kirjan Valon ja värien maailma : fysiikkaa selkokielellä voi lainata Turun pääkirjastosta.

Aikuisille tarkoitettuja selkokielellä kirjoitettuja kirjoja on noin 300. Kokoelmaan kuuluu esimerkiksi Raija Siekkisen Raikuvia : kuvaohjeita kädentaitoihin selkokielellä. Kirjan voi lainata Runosmäen kirjastosta.

Valikoima myös kasvaa tänä vuonna. Esimerkiksi Silja Vuorikurun kirja Titanic : maailman suurin laiva ilmestyy toukokuussa. Kirja on tilattu muun muassa Kaarinan, Liedon ja Paimion kirjastoihin.  Koko perheelle suunnattu Siri Kolun kirja Me Rosvolat ilmestyy toukokuussa.

Vaski-kirjastoihin kuuluvat Varsinais-Suomen kirjastot.

Liisa Kallio

Skip to content Click to listen highlighted text!