Kauppakeskus Myllyssä vieraili viime vuoden aikana yli viisi miljoonaa kävijää. Ennätyksen synnyssä auttoivat vilkkaat kesäkuukaudet ja joulusesonki. Lisäksi liikkeiden kokonaismyynnissä päästiin uuteen ennätykseen.
RAISIO. Kauppakeskus Myllyssä rikottiin uusi kävijäennätys, kun viime vuonna siellä kävi yhteensä yli 5,5 miljoonaa asiakasta. Määrä on noin 900 000 asiakasta enemmän kuin vuotta aiemmin. Asiakasmäärien kasvu näkyi myös liikkeiden yhteenlasketussa kokonaismyynnissä, joka oli 212 miljoonaa euroa.
– Olemme erittäin tyytyväisiä viime vuoden tulokseen. Se on osoitus pitkäjänteisestä kehitystyöstämme kauppakeskuksen viihtyvyyden ja palvelukonseptien parantamiseksi. Liikkeiden kokonaismyynnissä oli kehitystä 23 % edellisvuoteen verrattuna, Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Kati Kivimäki iloitsee.
Kauppakeskus Myllyn mukaan kauppa kävi erityisen hyvin kesäkuukausina ja joulusesongin aikaan. Viime vuoden vilkkaimmat kuukaudet olivat heinäkuu ja joulukuu. Kauppojen aukiolojen vapautumisen nähdään myös auttaneen ennätyslukuihin pääsyssä.
– Olemme saaneet positiivista palautetta yhtenäisistä ja pidennetyistä aukioloajoistamme. Mylly on ollut ajanhermoilla myös uusissa kampanjoissa. Esimerkiksi marraskuussa järjestetty Black Friday oli huikea menestys, Kivimäki sanoo.
Vuosi oli muutoinkin menestys kauppakeskukselle, sillä sen tiloissa aloitti viime vuoden puolella kahdeksan uutta liikettä ja ravintolaa. Alkavaa vuotta Myllyssä juhlistetaan erilaisin tapahtumin. Raision Jumpparit viihdyttää jumppa- ja tanssiesityksillään lauantaina 21.1., keskiviikkona 25.1. nuoret yrittäjät ottavat mittaa toisistaan Uskalla yrittää -seminaarissa ja 18.–26.2. vietettävän sporttiviikon kunniaksi Myllyyn rakennetaan 600 neliömetrin suuruinen tekojäärata, johon pääsevät kaikki halukkaat luistelemaan veloituksetta.
Turun Seutusanomat