YRITYSUUTISET. Omien alueidensa suurimmat maksuttomat paikallislehdet yhdistävät voimiaan ilmoitusmarkkinoinnissa. Jatkossa Turun Seutusanomien ja Salonjokilaakso-lehden sivuilla mainostavat yritykset saavat helposti lisänäkyvyyttä ostamalla ilmoitustilan molemmista lehdistä. Molemmat lehdet ilmestyvät torstaina ja niiden sivukoot täsmäävät, joten mainostajien suhteen yhteistyö tullee olemaan saumatonta.
– Nyt pystymme tarjoamaan jo noin 130 000 kappaleet kotitalouspeittoa asiakkaillemme entistä laajemmalla markkina-alueella, iloitsee Turun Seutusanomia julkaisevan ML-Mediat Oy:n toimitusjohtaja Mika Leinonen.
– Salo on monelle asiakkaallemme potentiaalinen alue näkyä. Nyt se on helppoa, koska samalla aineistolla saa samana päivänä näkyvyyden
entistä laajemmalla alueella, ja vielä kustannustehokkaaseen hintaan, hän jatkaa.
Salonjokilaakso on Salon alueen kaupunkilehti, joka tunnetaan lukijoiden keskuudessa informatiivisesta sisällöstä ja positiivisesta asenteesta. Lehti tavoittaa lukijansa Seutusanomien tapaan niin paperi- kuin verkkolehden välityksellä. Myös Salonjokilaaksossa ollaan tyytyväisiä uudesta yhteistyökuviosta.
– Tämä tekee salolaisille yrityksille entistä helpommaksi tavoittaa asiakkaita myös Turun suunnalta. Turun talousalueen suurimman seutukuntalehden jakelu Postin kautta tarjoaa salolaisille yrityksille uusia mahdollisuuksia, Salonjokilaakson toimitusjohtaja Pekka Mäenpää sanoo.
– Olemme samantyyppisiä, seutukunnallisia lehtiä ja löydämme varmasti myös muuta synergiaa, kun pääsemme vauhtiin, hän jatkaa.
Molemmissa lehdissä nähdään, että tilattavien lehtien tilaajamäärien pieneneminen tuo ilmaisjakeluille lisää mahdollisuuksia palvella lukijoita ja ilmoittajia.
– Meille paikallisista asioista tiedottaminen on tärkeää. Se, että ihmiset saavat tietää oman asuinalueensa asioista, on mielestämme jokaisen kuntalaisoikeus, pohtivat yrittäjät yhteistuumin.
Janica Vilen