Elektroniikkaketju Power avasi Raision Kuninkojalla

Raision Powerin myymäläpäällikkönä toimiva Anssi Tuhkio esittelee uutuusaluetta, jossa tuotteet vaihtuvat kausittain kuluttajien tarpeiden mukaan. Kuva: Ragip Önsoy.

YRITYSUUTISET. Raision Kuninkojalla avautui maanantaina 16. toukokuuta maan kolmas Power-elektroniikkaliike. Viime viikon loppuun mennessä ketju oli avannut myymälänsä jo 12 entiseen Expertiin.

Powerin toimitusjohtaja Mika Aron mukaan Expert-konserniin kuuluva konsepti toimii etenkin isoissa kaupungeissa.

– Tavoitteena on, että vuoden 2017 lopulla maanlaajuisesti olisi noin 30 Expertiä ja 30 Poweria, jolloin noin 20 Expertiä muuttuu Power-myymälöiksi. Näin lähdemme haastamaan markkinoiden ykkössijaa, Aro selittää.

Turun seudulla Power-nimen alle siirtyi viime viikon torstaina myös Turun Stockmannin Expert. Lisäksi suunnitelmissa on tuoda ketju Skanssin alueelle.

Raision Powerin myymäläpäällikkönä toimiva Anssi Tuhkio kertoo, että Power-konseptin mukaisesti liikkeen palvelu- ja tuotevalikoima on  mittava.

– Panostamme halpoihin kilpailukykyisiin hintoihin. Varmistamme kilpailukykymme sähköisillä hintalapuilla. Pyrimme siihen, että asiakas löytää nettisivuiltamme maan halvimmat hinnat. Tämä sama halpa hinta päivitetään myymälöiden sähköisiin hintalappuihin vähintään neljä kertaa päivässä, Tuhkio tiivistää.

Powerin strategia perustuukin merkkituotteiden verrattain halpaan hinnoitteluun.

– Sen mahdollistavat suorat tehdasostot pohjoismaiseen varastoon ja turhien kustannusten minimointi. Toimme Powerin Suomeen, koska täällä ei mielestämme ollut tarpeeksi hintakilpailua, Mika Aro sanoo.

Raision myymälä avautui 1 800 m² kokoiseen liiketilaan, josta noin puolet on uudistettu tuotevalikoiman ja hyllysijoittelun osalta.

– Edellisviikolla remontoiduilta uusilta tuotealueilta löytyvät muun muassa grillit, painepesurit ja robottiruohonleikkurit, Tuhkio esittelee.
– Tarkoituksena on, että Power tarjoilee alan laajimman valikoiman kodin elektroniikkaa myös pienkodinkoneiden saralla. Tuotevalikoima täydentyy jälleen parin kuukauden päästä uusilla tuoteryhmillä. Lisäksi kausituotteet ovat aina helposti saatavilla, Tuhkio lisää.

Yhtä tiettyä kuluttajakohderyhmää Tuhkio ei lähde Powerille määrittelemään.

– Tavoitteena on, että pystymme palvelemaan mahdollisimman monipuolisesti eri segmenttejä lapsista seniorikansalaisiin, pohtii Tuhkio.

Tuhkio on iloinen Powerin saamasta hyvästä vastaanotosta Turun seudulla.

– Tästä on hyvä jatkaa, koska alku on ollut niin lupaava, Tuhkio kommentoi.
– Näin aluksi kaikki Raision Expertin työntekijät ovat siirtyneet töihin uuden nimen alle. Toivottavasti jatkossa olisi tarvetta lisärekrytoinneille, toivoo Tuhkio.

Katariina Mäkinen-Önsoy