YRITYSUUTISET
Mitä kovempi kilpailu alalla on, sitä tärkeämpää yritykselle on asiakas- ja työntekijätyytyväisyys.
Raisiossa viime syksynä toimipisteensä avannut, vuonna 2008 perustettu Helppo Katsastus on pitänyt tärkeänä mitata asiakastyytyväisyyttään ja tarvittaessa kehittää toimintaansa.
– Käytämme maailman yleisintä tapaa, eli NPS-mittausta, seurata asiakkaidemme tyytyväisyyttä palveluumme. NPS mittaa sitä, miten todennäköisesti asiakkaamme suosittelisi meitä tutuilleen. Viimeksi kun tilastoon tutustuin, asiakkaamme vastasivat, että 96 prosentin todennäköisyydellä meitä suosittelisivat, kertoo Helpon Katsastuksen toimitusjohtaja Tuomo Luoma.
Myös google-tähdissä Helppo Katsastus on saanut hyvän tuloksen; 4,8 vitosen ollessa täysi pistemäärä.
– NPS-kyselyssä meillä on myös kysymys ”Oliko palvelu ystävällistä?”, johon voi vastata arviolla 1-5. Siinäkin tuloksemme on 4,8, kertoo Luoma
Asiakastyytyväisyyden lisäksi Tuomo Luoma mainitsee kaksi merkittävää seikkaa siihen, miten kilpailulla alalla yritys voi saavuttaa pysyvää jalansijaa.
– Työntekijöistä on pidettävä hyvä huoli. Ammattitaitoinen ja hyvin asiakkaita palveleva henkilökunta on kullanarvoinen asia yritykselle. Meillä ei ole rekrytointiongelmia ollut, kertoo Luoma.
Myös yrityksen brändi on erittäin merkittävä.
– Yrityksemme nimi kertoo, millainen brändimme haluamme olevan – helppo katsastus.
Osa brändin rakentamista on Helpon Katsastuksen markkinoinnissaan käyttämä oranssi kupla-volkkari.
– Kupla on ollut maskottimme jo pitkään. Volkkari on ollut joulun jälkeen kuntokuurilla ja laskiaistunnelmissa, myhäilee Tuomo Luoma.