Tammialet pitävät Jyskin väen kiireisenä Raisiossa – Maskun myymälä muuttaa Turkuun

Raision Jyskin myymäläpäällikkö Martta Virtanen tuo tavaraa hyllyyn sitä mukaa, kun kauppa käy. 27-vuotias raisiolainen Virtanen on hyvä esimerkki siitä, miten Jyskissä työntekijät pystyvät etenemään urallaan vauhdilla.

YRITYSUUTISET. Raision Jyskissä riittää kiirettä, sillä tammikuussa heillä on alennuksessa yli 1800 tuotetta. Koko myymälä näyttäytyy asiakkaille keltamustana tarjousmerenä. Parhaimmillaan tuotteista voi saada 70 prosentin alennuksen. Mihin noin isot hinnat alennukset perustuvat?

– Suureen ostovolyymiin päätuoteryhmissä. Meillä tehdään ostot keskitetysti Tanskassa 41 maahan ja 2 300 myymälään, selittää Jyskin markkinointipäällikkö Riikka Leskinen.

Lisäksi 1000-neliöisellä myymälällä on vain 200-neliöinen varasto, joten tilaa tuleville sesongeille täytyy tehdä nopeasti.

– Heti tammialen jälkeen alkaa näkyä sisustuskausi ja jo maaliskuussa alkaa puutarhasesonki, Leskinen jatkaa.

Raision Jyskin myymäläpäällikkö Martta Virtasen mukaan tämän vuoden tammialesta ollaan tultu etsimään erityisesti sänkyjä ja vuodevaatteita.

– Eniten on myyty meidän parasta jenkkisänkyä, joka soveltuu kaikenlaisille nukkujille, sillä sen petauspatja mukautuu kehon ja lämmön mukaan. Ihmiset satsaavat nyt selvästi laatuun ja omaan hyvinvointiinsa, raisiolainen Virtanen sanoo.

Henkilökohtaista palvelua

Kun Jyskiin astuu sisään, myyjä katsoo silmiin ja toivottaa tervetulleeksi Jyskiin. Sama tapa on käytössä kaikissa Suomen Jyskeissä.

– Se saa hymyn asiakkaiden huulille. Saamme siitä koko ajan positiivista palautetta. Tavoitteemme on tarjota Suomen parasta asiakaspalvelua, kertoo Virtanen.

Kohti keskustoja

Jyskin tarina alkoi Turusta 20 vuotta sitten. Osana juhlavuotta Jysk avaa uuden myymälän Turussa Wiklundin talossa 28. tammikuuta. Viime viikolla puolestaan suljettiin Maskun myymälä.

– Seuraamme aina pidemmän aikaan asiakkaiden liikkumista eri myymälöissä. Tavoitamme hyvin autoilevat asiakkaat, mutta nyt asiakkaat toivovat liikkeitämme myös kaupunkien keskustoihin, jotta asiointi onnistuisi ilman autoa, Leskinen perustelee Maskun myymälän muuttoa Turun ydinkeskustaan.

Markkinointipäällikön mukaan heillä on mennyt todella hyvin jo useita vuosia.

– Tuotteidemme hintaskaala on suuri, mikä houkuttelee asiakkaita.

JYSK OY, jolla on Suomessa 69 myymälää, saavutti elokuussa 2015 päättyneellä tilikaudellaan ennätystuloksen.

– Liiketulos kasvoi 28 % reiluun 8 miljoonaan euroon, ja liikevaihto 4 % päättyen yli 100 miljoonaan euroon, listaa Leskinen.

Janica Vilen