Kauppakeskus Mylly sai elokuun alussa uuden toimitusjohtajan, joka haluaa jatkaa Myllyn voittokulkua, näkyä asiakkaiden parissa ja panostaa viihtymisen konseptointiin.
RAISIO. Kauppakeskus Myllyä vuodesta 2016 lähtien luotsannut Kati Kivimäki siirtyi Mall of Triplan kauppakeskusjohtajaksi Helsinkiin ja hänen jättämiin saappaisiin hyppäsi restonomi, tradenomi Mari Hantula.
Hantula tuli Myllyn toimitusjohtajaksi Turun Stockmannin tavaratalon johtajan paikalta. Turussa asuvalle toimitusjohtajalle Mylly oli entuudestaan hyvinkin tuttu – sekä asiakkaan että työntekijän näkökulmasta.
– Silloin kun Mylly avattiin, olin täällä sen ensimmäisen vuoden Dressmannin myymäläpäällikkönä, hän kertoo.
Myllyssä on muutenkin Hantulalle tuttuja liikkeitä, sillä hän on ehtinyt tehdä 11-vuotisen uran Marimekossa ja sen jälkeen muutaman vuoden pestin Kultajousella.
Asiakkaana hän poikennut Myllyssä säännöllisesti.
– Mylly on myös 5-vuotiaan tyttäreni suosikki. Hän aina toivoo, että tulemme ostoksille tänne, Hantula kertoo.
Mökkeilyä ja tekoälyä
Uusi toimitusjohtaja kertoo viettävänsä vapaa-aikaa mieluiten mökkeillen, matkustellen ja opiskellen.
– Opiskelu on minulle tapa olla. Haluan aina oppia uutta. Viimeksi olen suorittanut opintoja tekoälyn perusteista. Minua kiinnostaa valtavasti se, miten uusin työkaluin voidaan tehdä uutta ja mielenkiintoista esimerkiksi tällaisessa ympäristössä, hän kommentoi.
Mökki hänellä on Peltolan siirtolapuutarhassa.
– Siellä kasvaa porkkanaa, herneitä, omenoita, vadelmia ja päärynöitä. Vadelma on korjattu jo, ja koko ajan tulee lisää satoa. Se on lapsen kanssa antoisa harrastus, hän kehuu.
Matkustelemalla Hantula saa samalla seurattua kauppaa myös kansainvälisesti. Stockmannin aikana hän kierteli paljon tavarataloja, tulevaisuudessa luonnollisesti kauppakeskuksia.
Käytävillä asiakkaiden parissa
Hantulalla on jo paljon suunnitelmia Myllyn varalle, mutta ei vielä sellaisia, joita hän haluaisi julkistaa.
– Tavaratalomaailmasta tulevana minulle on luontevaa näkyä kauppakeskuksessa. Minulle se on tärkeä ja läheinen toimintamalli, hän kertoo.
Hantulalla ja koko Myllyllä on valtava suunnan näyttämisen halu. Vuonna 2018 Myllyssä vieraili 5,7 miljoonaa kävijää, ja kauppaa tehtiin 227 miljoonan euron arvosta. Tämän vuoden heinäkuun kävijämäärä oli taas parempi kuin koskaan ennen ja kasvua halutaan jatkaa.
– Mylly on valtavan dynaaminen keskus. Viimeisen viiden vuoden aikana täällä on tapahtunut todella paljon, eikä vauhtia ainakaan hidastaa haluta, hän sanoo.
Erityisesti Hantula haluaa panostaa viihtymiseen.
– Ostosmahdollisuuksia ja palveluita täytyy tietysti olla, mutta entistä enemmän me kilpailemme myös ihmisten ajasta. Täällä täytyy olla syitä tulla kuluttamaan myös aikaa, hän toteaa.
Janica Vilen