Hyvämaineisimmaksi jälleen valitun Kauppakeskus Myllyn ihan kaikille sopiva uusi liukumäki on nimeltään Myllynputki.
RAISIO.
Raisiossa sijaitsevan Kauppakeskus Myllyn talvilomaviikko alkaa maanantaina 17. helmikuuta Myllynputki-nimisen liukumäen avajaistapahtumalla.
Myllynputken avajaiset alkavat kello 12 KOUKUS-vaikuttajien Joona Puhakan ja Roope Ranniston johdolla. Talvilomaviikon avausta tähdittävät myös sirkustaiteilijat, saksofonisti Kristian Lakari ja DJ. Ohjelmassa on myös herkkujakelua.
Myllyntorin toisesta kerroksesta ensimmäiseen kerrokseen ylettyvä 16,5 metriä pitkä liukumäki on kauppakeskusmaailmassa ainutlaatuinen, kun ottaa huomioon sen kokoluokan ja maksuttomuuden. Myllynputkeksi nimetty liukumäki jää pysyvästi kauppakeskuksen asiakkaiden iloksi.
– Myllyssä kaikki menee putkeen eli toivotamme kaikki innokkaat liukujat tervetulleiksi nauttimaan vauhdikkaasta liu’usta ja tapahtumasta! Päivän aikana liukujilla on mahdollisuus voittaa palkintoja, kuten KOUKUS x Mylly -t-paitoja, joita on vain rajattu erä, kertoo Kauppakeskus Myllyn markkinointipäällikkö Mira Salo.
Myllyntori muodostuu moderniksi kohtaamispaikaksi ja tapahtuma-areenaksi.
Uudistus on tuonut kauppakeskukseen lisää kaupallista alustaa ja tilaa vaihtuville pop upeille.
– Liukumäki viimeistelee Myllyntorin monivuotisen uudistusprojektin. Paikalla on vuosien varrella ollut akvaariota, vesiallasta ja kauko-ohjattavia veneitä, ja nyt voimme taas tarjota jotain aivan uutta ja ihmeellistä: tietääksemme näin suuri liukumäki on suomalaisissa kauppakeskuksissa ainutlaatuinen, sanoo Kauppakeskus Myllyn kaupallinen kehityspäällikkö Meri Hakulinen.
Alkuperäiset pinnat kuten katto ja 2.000 neliötä lattiaa on uusittu ja portaat kunnostettu, ja tekniikkaa on päivitetty muun muassa sähköjen, vesipisteiden, viemäröinnin ja valaistuksen osalta. Tilaan on tuotu myös uusia mainosratkaisuja sekä varta vasten Myllyyn suunnitellut, kotimaista työtä olevat kalusteet. Muutostyöt alkoivat elokuussa 2023 ja niihin on investoitu noin miljoona euroa.
Vauhdikas liuku valmistui kotimaisella yhteistyöllä.
Myllyntorin toisesta kerroksesta lähtevän liukumäen korkeus on hieman yli kuusi metriä ja liu’un pituus 16,5 metriä. Liukumäen putki on halkaisijaltaan noin 80 senttiä, ja liukumäki painaa noin 1.000 kiloa. Liukumäen muotokieli ja oranssi väri on suunniteltu täysin Myllyn brändin mukaisiksi.
– Liukumäen materiaalina on käytetty ruostumatonta terästä, mikä takaa hyvän liukuvuuden ja kovat vauhdit. Liuku tekee matkalla yli 360 asteen käännöksen, joten kokemus on vieläkin hauskempi, sanoo aluemyyntipäällikkö Tommi Ylhäisi liukumäen suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavasta Puuha Groupista.
Puuha Group on yli 30 vuotta vanha leikkiin, liikuntaan ja hyvinvointiin erikoistunut kotimainen toimija, jonka tehdas ja päätoimipiste on Turussa. Liukumäki suunniteltiin Kauppakeskus Myllyn, Puuha Groupin ja suunnittelutoimisto Bondin yhteistyöllä.
Kauppakeskus Mylly sijoittui jo viidettä vuotta peräkkäin Suomen hyvämaineisimmaksi kauppakeskukseksi.
Suurten kauppakeskusten Luottamus&Maine-tutkimus toteutettiin viime vuonna T-Median toimesta niin ikään viidettä kertaa.
– Ensimmäinen ykkössijamme viisi vuotta sitten oli erittäin mieluinen yllätys. Sen jälkeen maineen johtaminen on Myllyssä ollut systemaattista työtä, jota raamittavat strategiamme sekä T-Median tutkimuksesta saatava tieto. Se on arvokas johtamisen väline. Tutkimus myös kirittää meitä, sillä koko kauppakeskustoimiala on näiden viiden vuoden aikana kehittynyt vahvasti. Ykkössija tässä tutkimuksessa täytyy todella ansaita, ja arvostamme sitä valtavasti, kertoo Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula tiedotteessa.
Maailman ihmeellisimmän raisiolaisen kauppakeskuksen suoritus hakee vertaistaan.
Kauppakeskus Mylly on ainoa toimija, joka on onnistunut olemaan tutkimuksessa ensimmäisellä sijalla viisi vuotta peräkkäin. T-Medialla on myös muita hankkeita, joissa sama toimija on ollut useampana vuonna kärjessä, mutta tutkimusta on tehty vasta vähemmän aikaa, tai tutkimuksessa mukana olleiden yritysten joukko on vaihdellut.
– Myllyn suoritus on hämmästyttävä. Itsessään se, että maine vahvistuu systemaattisesti, vaatii taakseen suuren määrän työtä ja kuluttajien odotusten ylittämistä. Kun sen päälle vielä onnistutaan pitämään paikka oman toimialan kärjessä, puhutaan hyvin poikkeuksellisesta suorittamisesta. Oman tulkintani mukaan kyse on intohimoisesta ja korkean vaatimustason kulttuurista: monelle meistä hyvä taso riittäisi, mutta myllyläiset eivät kauaksi aikaa siihen pysähdy, vaan jatkavat aina uusien ideoiden kehittelyä. Tämä on äärimmäisen kunnioitettavaa ja siksi tällainen tunnustus on kovin ansaittu, kommentoi T-Median tiedolla johtamisen asiantuntija Elisa Runsas tutkimusta.
Katariina Mäkinen-Önsoy
Juttuun on lisätty 11.2. kello 11.18 Puuha Group Oy:n Tommi Ylhäisin ja
Kauppakeskus Myllyn kaupallisen kehityspäällikön Meri Hakulisen kommentit.