YRITYSUUTISET.
Kesäkuussa avattu ja muutama viikko sitten lanseerattu Turun Ekotorin verkkokauppa on saanut oikein positiivisen alun: se kerää kävijöitä päivittäin noin 2000 ja tuotteita on myyty jo noin 1700 kappaletta kesän jälkeen. Ekotorin verkkokauppavastaava Mika Virolainen on tyytyväinen uuteen myyntialustaan.
– On mennyt oikein hyvin. Varsinkin kirjat, pientavarat ja brändituotteet kuten Iittala ja Arabia sekä uniikit erikoisuudet myyvät hyvin verkkokaupan kautta, hän kertoo.
Verkkokauppa on osa Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen verkkokauppaa. Yhteensä sivustolla on myynnissä 25 000 tuotetta. Niistä on Ekotorin noin 1400, ja yritys lisää uusia jatkuvasti.
Idea verkkokaupan avaamisesta kyti Turun Ekotorilla Virolaisen mukaan monta vuotta, kunnes maailmanlaajuinen pandemia antoi tarvittavan sysäyksen.
– Koronan myötä päätimme avata verkkokaupan. Toinen syy oli asiakkaat. Meillä käy paljon kesämökkiläisiä kivijalkaliikkeissä, ja he ovat toivoneet paljon verkkokaupan avaamista.
Asiakkailta onkin tullut Virolaisen mukaan pelkästään positiivista palautetta uudistuksesta. Verkkokaupan positiivinen vaikutus yltää myös työntekijöihin.
– Verkkokaupan myötä pystymme työllistämään viisi työntekijää, mikä on yksi yrityksemme päätarkoituksista tavaroiden kierrättämisen lisäksi. He hoitavat hinnoittelun, valokuvauksen, kuvien käsittelyn ja tuotteiden lähetyksen.
Jatkossa Turun Ekotori keskittyy parantamaan verkkokauppasivuston toimivuutta. Alustan volyymia ei voi kasvattaa loputtomiin.
– Tilamme ovat rajalliset, joten verkkokaupan toimintaa ei voida hirveästi lisätä fyysisesti. Tällä rungolla mennään nyt eteenpäin.
Liisa Kallio