Naantalin Kylpylä palkittiin Suomen parhaana hotellina

Uudistunut kylpylöiden pioneeri vei voiton hotellisarjassa – taakse jäivät muun muassa Hotel Kämp, Hilton Helsinki Strand ja SnowVillage

Naantalin Kylpylä
Naantalin Kylpylä. Seutusanomien kuva-arkisto.

Naantalin Kylpylä palkittiin kansainvälisessä World Travel Awards -gaalassa 8. kesäkuuta Madeiralla. Tässä matkailualan Oscareiksi kutsutussa palkintogaalassa Naantalin Kylpylä pokkasi ykkössijan sarjassa Finland’s Leading Hotel 2019.

MATKAILU. Kansainvälinen World Travel Awards -gaala pidettiin 26. kerran Portugalin Madeiralla lauantaina 8. kesäkuuta. Tässä matkailualan Oscareiksi kutsutussa palkintogaalassa Naantalin Kylpylä voitti kategorian Finland’s Leading Hotel 2019. Muut samaan kilpasarjaan nominoidut hotellit olivat Hotel Kämp, Klaus K, Hilton Helsinki Strand, Radisson Blue Seaside Hotel ja SnowVillage.

Naantalin Kylpylässä on viimeisen reilun vuoden aikana tehty rutkasti uudistuksia. Kaikki huoneet on remontoitu ja hotelli on saanut myös uusia huonetyyppejä kuten tyylikkäät Loft-huoneet. Kesäkuun aikana valmistuvat vielä teemalliset presidentinsviitit. Upouusi kuntokeskus OLOFitness avattiin viime tammikuussa. Uudistusten yhteydessä päivitettiin myös Naantalin Kylpylän visuaalinen ilme ja verkkosivustot.

– Palkintogaalassa saamamme tunnustus on merkki vahvasta brändistämme sekä siitä, että uuttera uudistustyö on kannattanut, iloitsee myynti- ja markkinointijohtaja Joni Hakkarainen.

– Voitto tuntuu erityisen hienolta myös siksi, että kisa ratkaistaan yleisöäänin. Äänensä antavat sekä yksittäiset matkailijat että alan ammattilaiset, hän jatkaa.

Naantalissa on käynnistynyt juuri vuoden vilkkain kausi.

– Voittojuhlille ei näin kesäsesongin kynnyksellä juuri jää aikaa, mutta totta kai äänestäjien kiittäminen kakkukahvein kuulu asiaan, Hakkarainen kertoo.
– Torille emme sentään lähde – voittokahvit katetaan Kylpylällä torstaina 13.6. klo 14–16, hän vinkkaa.

World Travel Awards perustettiin 1993 matkailualan parhaiden toimijoiden esiin nostamiseksi ja palkitsemiseksi. Nykyään sitä pidetään alan arvostetuimpana tunnustuksena. Kilpasarjoja on useita aina lentoyhtiöistä hotelleihin ja matkanjärjestäjiin, joille äänensä antavat sekä yksittäiset matkailijat että alan ammattilaiset.