POP Pankilla tyytyväisimmät yksityisasiakkaat ja OP:lla yritysasiakkaat

YRITYSUUTISET. POP Pankilla on jo kuudetta kertaa peräkkäin EPSI Ratingin arvion mukaan Suomen tyytyväisimmät yksityisasiakkaat. POP Pankki on säilyttänyt kärkipaikkansa kaikki vuodet tultuaan mukaan tutkimukseen vuonna 2011. POP Pankki saavutti myös kaikista Pohjoismaissa toimivista pankeista parhaan absoluuttisen tuloksen indeksiluvulla 82,0.

POP Pankilla on myös paras imago, se täyttää parhaiten asiakkaan odotukset, antaa vastinetta rahalle ja sen asiakkaat ovat uskollisimpia. POP Pankki on saanut toistuvasti kiitosta parhaasta palvelusta myös Taloustutkimuksen tekemässä Kansallisessa asiakaspalvelututkimuksessa.

– Nöyrä kiitos henkilökunnallemme ja ennen kaikkea asiakkaillemme luottamuksen osoituksesta, mikä kannustaa meitä jokaista POP-pankkilaista arkijärkiseen, asiakastilanteita ymmärtävään toimintatapaan jatkossakin, POP Pankkiliiton toimitusjohtaja Heikki Suutala sanoo.

OP:lla on puolestaan Suomen tyytyväisimmät yritysasiakkaat. Yritysasiakkaiden tyytyväisyys ei ole toimialatasolla muuttunut juurikaan vuoteen 2015 verrattuna, mutta OP on noussut ykköseksi parantamalla jokaisella asiakastyytyväisyyden osa-alueella.

Asiakastyytyväisyys pankkeja kohtaan EPSI Ratingin mukaan on ollut Suomessa aina hyvällä tasolla. Suomessa on myös pohjoismaisesti perinteisesti oltu muita maita tyytyväisempiä. Tänä vuonna kansainvälisten pankkien asiakastyytyväisyys on kuitenkin laskenut. Kokonaistyytyväisyyttä veti alaspäin erityisesti Nordea.

Tämän vuoden tutkimuksen mukaan 34 % yksityisasiakkaista käyttää mobiilipankkisovellusta, kun viime vuonna vastaava luku oli noin 25 % (87 % käyttää verkkopankkia). Mobiili- tai verkkopankkia käyttävien ja muiden asiakkaiden tyytyväisyystasojen välillä ei ole juurikaan eroa.

Tutkimuksen kohderyhmä koostuu 18–79 vuotiaista suomalaisista pankkien ja rahoitusyhtiöiden asiakkaista. Tiedot on kerännyt Norstat Finland puhelinhaastatteluiden avulla.