Turun Itäharjun Prisma uudistuu tämän vuoden aikana. Vuonna 1997 avattu Prisma palvelee jatkossa entistä monipuolisemmin ja suuremmassa myymälätilassa. Itäharjulle avataan myös Kauppakassi-palvelu.
YRITYSUUTISET. Prisma Itäharju on palvellut asiakkaitaan käytännössä samassa muodossa lähes parin vuosikymmenen takaisesta avaamisestaan lähtien. Nyt koko myymäläkonsepti uudistuu nykyaikaiseksi viimeistään joulumyynnin alkuun. Ensimmäisenä jo käynnistyneen remontin alta paljastuu elintarvikkeiden kokonaisuus ihanneaikataululla pääsiäiseen mennessä.
– Itäharjulla tullaan panostamaan erityisesti ruokapuoleen. Tuoretuotteiden kokonaisuus paranee muun muassa paistopisteen ja laajemman palvelutiskin muodossa, 115 vuotta täyttävän Turun Osuuskaupan toimialajohtaja Mikko Rauhanen kertoo.
– Remontin taustalla on myös valtakunnallinen uudistus. Kodin käyttötavaroiden osuus kasvaa Itäharjulla ja yleisesti tarjolle tulee erilaisia tuotealueita.
Ulkomitoiltaan Prisma säilyy nykyisen kokoisena, mutta myyntipinta-ala kasvaa 1 300 neliömetrillä 10 200 neliöön. Myös muut sisätilat uudistuvat.
Prisma Itäharju on Turun talousalueen suurin Prisma asiakasmäärällä ja myynnillä mitattuna.
– Itäharjun Prisma on vakiintunut monen kantaostospaikaksi. Itäharjulla on asiakkaita tasaisesti myös päiväaikaan, eikä esimerkiksi painottuen viikonloppuihin. Itäharju on monelle ”lähikauppa”.
Ruoan verkkokauppa osaksi konseptia
Prisma Itäharju uudistuu myös Kauppakassi-palvelulla, joka otettiin käyttöön Raision Myllyn Prismassa loppuvuodesta. Ruoan verkkokaupassa asiakas tilaa tuotteet nettipalvelun kautta ja ne kerätään kaupan puolesta valmiiksi noudettavaksi noutopisteestä, jonne voi ajaa autolla. Ostokset maksetaan tilauksen yhteydessä tai tuotteet noudettaessa.
– Käyttäjät ovat olleet todella tyytyväisiä Myllyn Kauppakassi-palveluun. Löydämme samalla uuden asiakaskunnan, joka haluaa säästää aikaa, Mikko Rauhanen kuvailee.
Muutoksista ja tilajärjestelyistä huolimatta Prisma Itäharju pysyy auki normaalisti.
Marko Vihriä
Oletko ostanut elintarvikkeita nettikaupasta?
En. Olen tutustunut aiheeseen, mutta ainakin vielä, kun pystyn itse ajamaan autoa ja omat jalat kantavat, hoidan kauppareissut perinteiseen tapaan. Ymmärrän hyvin, että nettikaupalle on tarvetta. Se voi helpottaa esimerkiksi lapsiperheitä arjen kiireissä.
En. Tiedän palvelusta, mutta koen, että haluan itse valita tuotteita ruokakaupassa. Ostan pääasiassa aina samoja tuotteita, mutta haluan silti valita itse erityisesti tuoretavarat. Tietenkin pitäisi kokeilla palvelua muutamia kertoja. Siinä säästäisi aikaa 30-45 minuuttia.