Uusi sähköinen palautepalvelu käyttöön Kaarinassa

KAARINA. Kaarinan kaupunki ottaa käyttöön uuden sähköisen palautepalvelun huomenna 2.12.2015. Palautteeseen tai kysymykseen voi jatkossa liittää kuvan tai muun liitteen sekä merkitä palautteeseen liittyvän kohteen kartalla. Lisäksi palvelusta voi katsoa muiden antamia palautteita ja rekisteröitymällä seurata omien palautteidensa käsittelyä. Järjestelmä toimii myös mobiililaitteilla.

Käsittelyn nopeuttamiseksi palautteet on jaettu valmiiksi kahdeksaan eri aihealueeseen. Aihealueet näkyvät selkeästi heti palvelun etusivulla.

– Palveluun voidaan avata myös hankekohtaisia osioita esimerkiksi kaavoitusasioille tai jollekin projektille, kertoo palautejärjestelmän käyttöönotosta vastaava paikkatietopäällikkö Sami Kääriäinen.

Vaskia ja Föliä koskevat palautteet pyydetään jatkossakin antamaan näiden seudullisten tahojen omien sivujen kautta.

Järjestelmä hyödyntää Turun karttapalvelun karttoja, jolloin yhdestä näkymästä näkee kaikki karttaan merkityt palautteet. Jos esimerkiksi leikkipuiston katuvalaisin on pimeänä, voi kartasta suoraan tutkia, onko asiasta jo mahdollisesti annettu palaute.

Myös kaupungin henkilöstö pysyy paremmin kartalla annetuista palautteista, joita saapuu vuodessa useita tuhansia. Uuden järjestelmän avulla niiden käsittely on aiempaa joustavampaa ja hallitumpaa. Kaarinan kaupunki kouluttaa 40 henkilöä järjestelmän käyttöön ja palautteisiin vastaamiseen.

Palautepalvelu löytyy 2.12. alkaen osoitteella www.kaarina.fi/palaute