Kauneudenhoitotuotteita ja neuvontaa kuluttaja-asiakkaille

Täyden palvelun Elixir Beauty rantautui Turkuun

Hairmail Oy:n pyörittämän Elixir Beauty Turku -liikkeen kauneudenhoitoalan asiantuntijat Riina Saario (vas.) ja Janika Paukku tarjoavat mielellään neuvontaa ja ohjausta kauneudenhoidollisissa kysymyksissä. Kuvat: Katariina Mäkinen-Önsoy.

YRITYSUUTISET. Turun keskustassa on hiljattain avannut Elixir Beauty Turku -myymälä, joka tuo kauneudenhoitoalan ammattilaisten suosimia tuotteita kuluttaja-asiakkaiden saataville. Brändinimen takaa löytyy vuonna 1993 perustettu pohjoismainen kampaamotukku Hairmail Oy.
– Siinä missä tukussa ostoksia ovat voineet tehdä vain yritysasiakkaat, uutuutenamme on myynti suoraan kuluttaja-asiakkaille. Toimimme nyt siis sekä B2B- että B2C-sektorilla, vahvistaen paikkaamme alan toimijoiden keskuudessa entisestään, kauneudenhoitoalan asiantuntija Riina Saario Hairmailista sanoo.

Turun keskustassa on hiljattain avannut Elixir Beauty Turku -myymälä, joka tuo kauneudenhoitoalan ammattilaisten suosimia tuotteita kuluttaja-asiakkaiden saataville.

Yritys kehittää toimintaansa myös kuluttajille suunnatun verkkokaupan puolella.
– Nettikaupastamme löytyy jo meikkisarjan tuotteita. Syksyn mittaan laajennamme valikoimaa netissä vastaamaan kivijalkamyymälän tarjontaa, Saario kertoo.

Saario kuvailee Elixir Beauty Turkua täyden palvelun liikkeeksi. Vastaavanlaisia myymälöitä Hairmaililla on myös muun muassa Helsingissä, Oulussa ja Tampereella.
– Kokonaisvaltainen palvelu on pääosassa kaikessa toiminnassamme. Kuluttajapuolelle laajentaminen on lähtöisin nimenomaan kiinnostuksesta ja kysynnästä. Opastamme mielellämme tuotteiden käytössä, jotta yksityisasiakkaidenkin on mahdollista saada tuotteilla aikaiseksi toivottuja lopputuloksia, Saario toteaa.

Myymälässä on selkeästi esillä kuluttajille suunnatut tuotteet, sekä vastaavasti myös yritysasiakkaiden puoli erikseen.
– Sisääntulokerroksesta löytyvät meikit ja yhtä kerrosta alempaa hiustuotteet, harjat, koneet ja sakset. Ylimmästä kerroksesta löytyy kalustenäyttely sekä pohjakerroksesta ammattikemian tuotteet, joita myydään alan ammattilaisille, esittelee Saario.
– Kuluttaja-asiakkaat ovat tänä päivänä hyvin tiedostavia, ja vaatimustaso on sitä myötä noussut. Tuotevalikoimaa täydennetään nousevien trendien mukaan, mutta myös eettisyys, vegaanisuus ja hajustamattomuus ovat kysyttyjä asiakkaiden keskuudessa. Osa merkeistä on kotimaisia, mutta joukossa on myös esimerkiksi italialaisia ja kreikkalaisia tuotteita, lisää Saario.

Liikkeessä on tarkoitus pitää jatkossa tuote-esittely- ja asiantuntijailtoja.
– Tällaiset tilaisuudet ovat kyllä olleet suunnitelmissa, mutta odottelemme niiden toteuttamisen kanssa parempia aikoja. Henkilökohtaista neuvontaa liikkeessä saa toki aina, innostaa Saario.

Katariina Mäkinen-Önsoy