RAISIO
Kauppakeskus Mylly houkuttelee sekä kotimaisia että kansainvälisiä brändejä. Liiketiloista on käytössä 99 prosenttia, kun käyttöaste muissa vastaavissa kauppakeskuksissa on noin 93 prosenttia.
Jouluna Mylly on taas tupaten täynnä, kun pop up -myymälät valtaavat muutamat vapaat liiketilat ja käytävät.
Kauppakeskusyhdistyksen tilastojen mukaan suurten kaupunkien ulkopuolella sijaitsevien kauppakeskusten käyttöaste on yleisesti noin 93 prosenttia ja pääkaupunkiseudun kauppakeskuksissa noin 96 prosenttia.
– Olemme selvästi se kauppakeskus, johon merkittävät toimijat ja brändit haluavat Länsi-Suomessa tulla. Tämä antaa meille vankan pohjan tavoitella uusia kumppaneita entistä kunnianhimoisemmin ja suunnitella tulevaisuuden kestävän kauppakeskuksen tarjontaa, kertoo Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Mylly tarjoaa liikkeille nimenomaan ostavat asiakkaat. Myllyn keskiostos oli syyskuussa 48 euroa, ja joulukuussa se nousee yli 50 euroon.
– Yli 30 liikkeen avausta, konseptipäivitystä tai myymälälaajennusta parin viime vuoden aikana osoittavat kumppaneiden halukkuuden investoida toimipisteisiin Myllyssä. Ne kertovat vahvaa viestiä myymälöiden kaupallisesta menestyksestä juuri Myllyssä. Se on kauppakeskukselle tärkeä elonmerkki ja kertoo elinvoimastamme.
Esimerkiksi Finnkino avasi Pohjoismaiden ensimmäisen Luxe-elokuvateatterin Myllyyn vuonna 2022, ja puolalaisen LPP:n myymälät Cropp, House ja Sinsay olivat ensimmäiset avaukset koko Lounais-Suomessa viime vuoden kesällä.
Jouluna tarjonta kasvaa entisestään, kun pop up -myymälät valtaavat harvat vapaana olevat liiketilat ja käytävät.
– Joulusesongilla on tarjolla monipuolinen kattaus uusia ja ennestään tuttuja brändejä ja palveluja. Näin lokakuun puolivälissä yli kymmenen pop up -paikkaa on jo varattu. Vapaana on enää muutama paikka, kertoo kaupallinen kehityspäällikkö Meri Hakulinen.