RAISIO. Raision Loimu päätti kesällä panostaa ottelutapahtumien myyntipisteiden sujuvuuteen ja raportointiin entisestään. Raportoinnin tavoitteena on tuoda ymmärrystä, miten ottelutulot muodostuvat sekä miten otteluiden myyntitoimintaa pystyttäisiin kehittämään asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla palvelellen.
– Meillä on vuodesta 2009 lähtien niin tarkat tilastoinnit ottelutulojen muodostumisesta kun se manuaaliraportoinnilla vaan on ollut mahdollista. Nyt päätimme nostaa homman uudelle tasolle sekä asiakkaiden että seuran vuoksi, kommentoi Loimu toiminnanjohtaja Jani Nieminen.
Asiakkaille näkyvimpiä uudistuksia ovat olleet niin ennakko- kuin ovilippujenkin uudistuminen, kausikorttien muuttuminen pahvisista älykorteiksi ja pankkikorttimaksamisen mahdollistaminen. Etenkin pankkikortti on ollut asiakkaiden toimesta toivottu, kun käteisen rahan käyttäminen vähenee vuosi vuodelta.
Loimu oli jo päätymässä monista pienyrityksistä tuttuun ruotsalaiseen palveluntarjoajaan, kunnes korviin kantautui tieto pääyhteistyökumppani Osuuspankilta löytyvästä Pivo kassa -palvelusta.
– Nämä palvelut vaikuttivat melko samanlaisilta, joten vaakakupissa painoi paljon kotimaisuus ja se että kyseessä oli Osuuspankin palvelu, jonka pankkipalveluihin Loimu luottaa muiltakin osin. Pivo kassan käyttöönotto oli helppoa ja vaivatonta. Meidän myyjät oppivat nopeasti käyttämään sitä, kehuu Jani Nieminen.
Pankkikortti käy maksuvälineenä Kerttulassa lipunmyynnin oikeanpuoleisella tiskillä sekä alakerran pääkahviossa. Pivo kassa -järjestelmän hyviin puoliin kuuluu myös se, että maksupääte ja iPad ovat helposti siirrettävissä tarpeen vaatiessa hallin eri myyntipisteisiin. Ja nykyvaatimusten mukaan laitteissa on myös etämaksumahdollisuus, mikä nopeuttaa maksutapahtumaa entisestään.